İçeriğe geç
14 Kasım 2026, Cumartesi
İstanbul 🌧️ 18°
Son Dakika

İşçinin 2027’de vergisi ne olacak?

İşçinin 2027’de vergisi ne olacak?

Ücretlerden alınan gelir vergisi tarifesi her yıl yeniden belirleniyor. Yüzde 15 oranında vergiye tabi ilk dilim 2000 yılında asgari ücretin 21,9 katı iken 2026 yılında asgari ücretin 5,75 katına geriledi. İlk dilimin düşük olması, işçi ve memur gibi ücret-maaşla çalışanların daha çok vergi ödemesi anlamına geliyor. Peki 2027 yılında ilk vergi diliminin asgari ücrete oranı ne olacak? İşçi ve memur ne kadar gelir vergisi ödeyecek? Habertürk’ten Ahmet Kıvanç yazdı

İşçi ve memurun kazançları ceplerine girmeden gelir vergisi kesiliyor. Herkesin kazançlarının asgari ücrete kadar kısmı 2022 yılından beri vergiden istisna tutuluyor. Asgari ücreti aşan kazançlar için gelir vergisi yüzde 15 oranından başlayıp yüzde 20, yüzde 27, yüzde 35 ve yüzde 40’a kadar çıkıyor. Hangi kazançlar için hangi vergi oranı uygulanacağı, her yılın başında gelir vergisi tarifesine göre belirleniyor. Vergi tarifesi normalde her yıl yeniden değerleme oranında artırılıyor. Cumhurbaşkanı, yeniden değerleme oranı ile artırılan tutarı yüzde 50’sine kadar artırmaya veya indirmeye yetkili bulunuyor.

2026 yılında ücretle çalışanların elde ettiği kazançların 190 bin TL’ye kadarlık kısmına yüzde 15, 190.000 TL – 400.000 TL arasındaki kısmına yüzde 20, 400.000 TL – 1.500.000 TL arasındaki kısmına yüzde 27, 1.500.000 TL– 5.300.000 TL arasındaki kısmına yüzde 35, 5.300.000 TL’yi aşan kısmına da yüzde 40 oranında vergi uygulanıyor.

İlgili Haberler

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Yorumlar onaylandıktan sonra görünür.